ایران نیوز

ساخت وبلاگ

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نصرت‌الله ضرغام در نشستی که عصر امروز با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های کردستان در سنندج اظهار داشت: از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون تنها 314 میلیون تومان به استان کردستان تخصیص یافته است.

وی ضعف اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی را از عوامل تمرکز فعالیت‌های صندوق در مرکز عنوان کرد و ادامه داد: از سال گذشته صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به منظور توزیع متوازن و عادلانه تسهیلات و اعتبارات صندوق توجه ویژه به نقاط و استان‌های کشور را مورد توجه قرار داده است.

ضرغام تصریح کرد: در این راستا تاکنون در 18 استان کشور جلسات متعددی برای معرفی برنامه‌ها و فعالیت‌های صندوق انجام شده و این روند ادامه دارد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از تشکیل هسته‌های علمی مرتبط با صندوق در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: این هسته‌های علمی مرکب از اساتید دانشگاه، نخبگان و پژوهشگران است که می‌تواند در تسهیل و تسریع خدمت‌رسانی موثر باشد.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها باید در این راستا اطلاعات کاملی از نیروی انسانی فعال خود به صندوق ارائه دهند تا برنامه‌ریزی‌های لازم بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها صورت گیرد.

ضرغام مجموع پروژه‌های تحقیقاتی دریافتی را از ابتدای تشکل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور 8 هزار و 46 طرح اعلام کرد و گفت: تاکنون از این طرح‌ها 2 هزار و 978 طرح مصوب شده و یک‌هزار و 263 خاتمه یافته است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران عنوان کرد: آموزش، پژوهش و فناوری باید پیوسته و مرتبط با یکدیگر باشند تا بتوان به بهترین نحو از ظرفیت ها استفاده ببریم.

وی اظهار داشت: ارتباط موثر بخش های آموزش، پژوهش و فناوری سبب رشد سرمایه اجتماعی و انسانی می‌شود که این امر نیز به تبع خود توسعه کشور را به همراه خواهد داشت.

ضرغام توجه به آموزش و پرورش استعدادها را در تمام مقاطع سنی بسیار پراهمیت برشمرد و بیان داشت: توجه به ارتقای سطح دانش در جامعه و پیوستگی بخش‌ها موجب پیشرفت جامعه می‌شود.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ظرفیت‌های پژوهشی بالقوه را اساس و پایه رشد علمی برشمرد و گفت: این امر مورد توجه صندوق قرار دارد، چرا که موجب ارتقای سطح کیفی و کمی علم و فناوری می‌شود.

وی تصریح کرد: حمایت از پژوهش سراهای دانش‌آموزی در مدارس و تشکیل هسته‌های علمی در تمام استان‌ها،  از برنامه‌های مهم و بالفعل صندوق است.

ضرغام حمایت از دانشجویان کارشناسی ارشد و حمایت از رساله‌های دکتری را از دیگر اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور عنوان کرد و افزود: سقف حمایت از رساله‌ها تا 350 میلیون ریال است و در صورتی که رساله مورد توجه سازمان‌ها و نهادها قرار گیرد میزان حمایت افزایش می یابد.

وی گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 800 پروژه و طرح پژوهشی و تحقیقاتی از سراسر کشور دریافت شده است که تاکنون 30 تا 35 درصد طرح‌ها مصوب و مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور توجه به مخترعان را نیز از اهداف صندوق بیان کرد و افزود: در این زمینه علاوه بر ثبت اختراع، در صورت امکان تلاش می‌کنیم زمینه ثبت بین‌المللی آن را نیز فراهم کنیم.

انتهای پیام/79002/ن40

http://fna.ir/Y0CW51

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 141 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:22

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران فروش امتیاز تیم فوتسال آذرخش سرخون را یک شایعه دانست و گفت: امتیاز آذرخش فروشی نیست زیرا این امتیاز متعلق به مردم هرمزگان است و با تمام مشکلات مالی سعی بنده به‌عنوان مدیرعامل بر این است که امتیاز را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: برای به‌ دست آوردن سهمیه لیگ برتر، خون دل خورده‌ایم پس به این راحتی این امتیاز را از دست نخواهیم داد.

مدیرعامل باشگاه آذرخش سرخون بیان کرد: متاسفانه در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر فروش امتیاز تیم آذرخش به یکی از استان‌های کرمان و فارس در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده بود که بنده این خبر را یک شایعه می‌دانم و آن را کاملا رد می‌کنم.

احمدی عنوان کرد: اگر می‌خواستم ساده‌ترین راه که فروش امتیاز است را انتخاب کنم این کار را در نیمه‌های فصل گذشته که مشکلات مالی داشتیم و هنوز هم درگیر آن هستیم انجام می‌دادم.

مدیرعامل باشگاه آذرخش سرخون گفـت: برای این‌که بتوانیم ادامه حیات بدهیم نیاز به حمایت همه جانبه مسوولین داریم و امیدوارم این حمایت هرچه زودتر رخ دهد تا بنده از خجالت بازیکنان و کادر فنی در بیایم و به فکر حضوری قدرتمند در این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتسال باشیم.

وی در پایان یادآور شد: فروش امتیاز که اصلا با آن موافق نیستم آخرین راه نجات تیم از بحران مالی است که امیدوارم این اتفاق هیچ وقت رخ ندهد.

انتهای پیام/3264/آ

http://fna.ir/7BXQT2

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 150 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:22

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، داریوش طاهری عصر امروز در جلسه شورای اداری گرمسار ضمن قدردانی از دولت و تبریک پیشاپیش به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع) اظهار داشت: مردم استان سمنان برگ زرینی را در تاریخ انقلاب گشودند و حماسه دیگری آفریدند.

وی گفت: در چند سال گذشته امروز شهرستان گرمسار شاهد سومین سفر سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این شهرستان بوده است.

فرماندار گرمسار خاطرنشان کرد: شهرستان گرمسار به لحاظ نزدیکی به تهران، تنوع آب و هوایی، برخورداری از معادن نمک، پارک ملی کویر، مناطق توریستی و گردشگری، تنوع اقلیم و وجود خطوط ریلی و آزادراه تهران- قم و همچنین آغاز به کار پروژه عظیم منطقه ویژه اقتصادی و استقرار بیش از نیمی از واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان، نیاز به عنایت و حمایت ویژه از جانب دولت خواهد داشت.

طاهری ادامه داد: با وجود استقرار واحدهای صنعتی در گرمسار، حدود 50 تا 60 درصد از واحدهای صنعتی گرمسار در حال رکود و تعطیلی است که در این خصوص این واحدها نیازمند تزریق تسهیلات و حمایت‌های بی‌بدیل دولت است.

وی افزود: رشد و شکوفایی و همچنین ایجاد اشتغال در شهرستان گرمسار وابسته به حمایت دولت و عنایت ویژه مسئولان نظام به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان گرمسار در خصوص سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی است.

فرماندار گرمسار با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه استان سمنان در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان، اظهار داشت: مشکل کم‌آبی و عدم اشتغال برای مردم در گرمسار بسیار زیاد است و این دو مقوله درخواسته‌ها و مطالبه‌های مردم در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/2249/ن

http://fna.ir/Y0CW4Y

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 23:22

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حمید رضا اخوان بعد از ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با اشاره به اینکه شرکت ایرالکو تاکنون در زمینه تعهدات خود هیچ اقدام عملیاتی انجام نداده است، اظهار داشت: متأسفانه مصوبات این کارگروه تاکنون عملیاتی نشده و ایرالکو نتوانسته به تعهدات خود پایبند باشد و آنها را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه در تمامی جلسات ایرالکو به گونه‌ای صحبت کرده که گویا هیچ‌گونه آلودگی ندارد، افزود: این شرکت تاکنون صدمات و لطمات زیادی را به این شهر وارد کرده و بیشترین ضربه را به سلامتی مردم و شهروندان این شهر زده که باید پاسخگو باشد.

رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: این شرکت در این کارگروه به دنبال تغییر در ساختار کشور و تشویق توسط دولت و مسئولان استانی است و همیشه تلاش داشته با گزارش‌های دروغ آلایندگی این صنعت را کتمان کند.

اخوان با اشاره به اینکه در سال گذشته مصوب شده بود که 20 آذر خطوط چهار و پنج ایرالکو تعطیل شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده، ادامه داد: 90 درصد صحبت‌ها و ارائه عملکرد ایرالکو در تمامی جلسات مشابه یکدیگر است و تاکنون هیچ اتفاق تازه‌ای در زمینه رفع آلایندگی این شرکت برنداشته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ایرالکو هیچ‌گونه اعتقادی به محیط زیست ندارد، زیرا با توجه به اینکه یک هیئت آلمانی متخصص محیط زیست برای رفع مشکلات و مخاطرات زیست محیطی به این شهر آمده بود این شرکت اجازه بازدید از این کارخانه را به هیئت آلمانی نداد.

رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیست استان مرکزی گفت: مطابق با رای گیری‌های انجام شده توسط تشکل‌های محیط زیست استان دیگر مصوبات این کارگروه در زمینه ایرالکو را از این بخش دنبال نخواهیم کرد و از مجراهای دیگر این مسئله را پیگیری و دنبال می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در این کارگروه با اشاره به اینکه در سال گذشته 28 روز ناسالم را سپری کردیم گفت: کمترین تعداد روزهای آلوده را در سال گذشته در آذر و دی داشتیم و از ابتدای سال تاکنون خوشبختانه هیچ روز آلوده‌ای را شاهد نبوده‌ایم که بارش نزولات آسمانی در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی بیان کرد: شرایط کلانشهر اراک از نظر آلودگی هوا در شرایط مطلوبی قرار ندارد، امیدواریم که بتوانیم امسال مصوبات این کارگروه را تا حد زیادی اجرایی کنیم و در این زمینه با جدیت بیشتری گام برداریم.

وی اظهار کرد: از تعداد 47 مصوبه 41 مصوبه در سال گذشته اجرا شده و 6 مصوبه در دست اقدام است همچنین در حال حاضر 4 ایستگاه پایش آلودگی هوا در این شهر فعال است که بحث آلودگی از طریق این دستگاه‌ها در استان پیگیری و رصد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: احیای تالاب کویری میقان و تعطیلی معادن، خروج خودروهای فرسوده و از رده خارج، تأمین و تجهیز امکانات محیط زیست برای پایش و نظارت بیشتر و همچنین تأمین سوخت صد درصدی گاز در نیروگاه به جای مازوت باید در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی مطالبه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این کارگروه با اشاره به اینکه باید سهم آلایندگی تمام بخش‌های صنعتی از روش‌های علمی مشخص شود، تصریح کرد: به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسان طرحی را در نظر دارد که در 10 نقطه از شهر 3 روز یک بار میزان تأثیر آلاینده‌ها بر سلامت مردم را بررسی و رصد کند.

حسن طاهراحمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون استان مرکزی و کلانشهر اراک از بیماری‌های مختلف مانند ام‌اس، سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی رنج می‌برد، گفت: سهم هر کدام از صنایع آلاینده بر روی سلامت مردم از طریق این طرح و پایش مشخص خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: انجام این طرح و شناسایی تأثیر آلاینده‌ها بر روی سلامت شهروندان از طریق این طرح نیازمند حمایت دولت و مسئولان استانی است که در این زمینه باید با جدیت و برنامه‌ریزی بیشتر گام برداشته شود و نتایج این طرح که به صورت علمی انجام شده مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/87002/ذ40

http://fna.ir/83YA1F

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:21

حمید مطرودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شادگان اظهارکرد: مبارزه بر ضد کرم میوه‌خوار خرما در مناسب‌ترین و موثر‌ترین زمان در حوزه عملکرد چهار مرکز خدمات و با همکاری کلینیک‌های گیاه‌پزشکی این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: مبارزه با کرم میوه‌خوار خرما یک‌ماه بعد از تلقیح صورت می‌گیرد در غیر این‌صورت در اثر هجوم آفت حدود 20 تا 25 درصد محصول در مرحله حبابک و کیمری ریزش خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان در ادامه داد: 350 هکتار از نخیلات علیه این آفات با سمومی از قبیل دیازینون، اکتلیک سم‌پاشی شده است.

مطرودی درپایان گفت: شادگان با دارا بودن 13500 هکتار یکی از مناطق نخل‌خیز استان خوزستان است.

انتهای پیام/72018/آ ۱۰/

http://fna.ir/A8DIPM

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:21

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، انجمن همیاران و پاک‌سازان طبیعت اقلید گروهی مردم‌نهاد است که در راستای خدمت به جامعه و حفظ منافع طبیعت و باهدف آموزش عمومی برای ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی، حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن، همفکری و همکاری با سایر انجمن‌ها و ارگان‌ها به‌منظور اهداف محیط‌زیست و منابع طبیعی، تحقیق و مطالعه در بخش‌های مختلف طبیعت، پاک‌سازی نقاط آلوده محیط‌زیست و... تابستان سال گذشته تشکیل شده است.

پاک‌سازی چال بوشا، چشمه رسول‌الله، تل قلات، حاشیه محله الیاسان، منطقه گردشگری رودخانه غازی، مسیر طبیعی باغات و رودخانه اصلی شهر، تپه باستانی علمدار، منطقه زبیده خاتون، جاده دسترسی به بهشت فاطمیه و داخل و حاشیه آن و بسیاری از مناطق دیگر، تشکیل زنجیره انسانی اطراف دریاچه کافتر در راستای جلب‌توجه و کمک مسئولان برای احیای آن، اجرای طرح جنگلانه و کاشت بذر بادام‌کوهی، ارژن و دانه‌های جاشیر به مساحت 60 هکتار، برگزاری مسابقه عکاسی با محوریت جمع زباله و پاک‌سازی تفرجگاه‌های این شهرستان، ایجاد کمپ‌های فرهنگی و توزیع کیسه‌زباله بین مردم و مسافران نوروزی در روز 13 فروردین‌ماه امسال و نیز کاشت بیش از یک‌هزار و 200 نهال بادام‌شیرین و زبان‌گنجشک در بیش از 6 هکتار از زمین‌های هنرستان کشاورزی و دارالرحمه الیاسان ازجمله عملکردها و فعالیت‌های انجمن همیاران و پاک‌سازان طبیعت اقلید در این مدت بوده است.

این انجمن در ادامه تلاش برای تحقق اهداف خود، مدیریت نخاله‌های ساختمانی را امری لازم و ضروری دانسته و با توجه به عدم رعایت اصول بهداشتی و زیست‌محیطی و نیز مدیریت ناکافی با تشکیل جلسه‌ای در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش اقلید و دعوت از مسئولان شهرستانی قدم در راستای رفع و حل این معضل برداشته است.

یکی از اعضای هیأت‌مؤسس انجمن همیاران و پاک‌سازان طبیعت اقلید در این جلسه که بعدازظهر امروز با حضور رئیس شورای شهر اقلید و مسئولان منابع طبیعی، فرمانداری، شهرداری، امور آب، محیط‌زیست، نیروی انتظامی، راه و شهرسازی و ... و نیز اعضای هیأت مؤسس این انجمن برگزار شد بابیان اینکه آثار حاصل از تخریب، گردوغبار و بیماری‌های ناشی از آن، تولید سروصدا، آلودگی هوا و تخریب منابع طبیعی و محیط‌زیست ازجمله آثار منفی زیست‌محیطی آوارهای ساختمانی است بر لزوم مساعدت و همکاری مسئولان شهرستانی در راستای مدیریت نخاله‌های ساختمانی تأکید کرد.

مجید تقی‌خانی عنوان داشت: امروزه با افزایش و گسترش ساخت‌وسازهای عمرانی و ساختمانی و تخریب و مرمت ساختمان‌ها مقدار نخاله‌های ساختمانی در حال افزایش است که موجب بروز مشکلات بسیاری ازجمله آلودگی‌های زیست‌محیطی، جلوه بد فضای شهری و... می‌شود.

تقی‌خانی با تأکید بر لزوم یکپارچه کردن آوارهای ساختمانی، تدوین استانداردهای فنی و کنترل کیفیت، فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش و بازیافت نخاله‌های ساختمانی، بهره‌گیری از افراد متخصص به‌منظور برنامه‌ریزی و مدیریت آوارهای ساختمانی، استفاده از روش‌های صنعتی در برنامه‌های تجاری راهبردی، تدوین دستورالعمل، روش و مراحل تخریب، رتبه‌بندی شرکت‌های تخریب‌کننده، استفاده از استانداردهای محیط زیستی در بهره‌گیری دوباره مصالح و... خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی عمومی می‌توان گام مؤثری در راستای رفع این معضل برداشت.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: صدور مجوز وسایل نقلیه برای حمل و دفع پسماندهای ساختمانی و عمرانی و بازبینی مسیر تردد این خودروها و برخورد در صورت نداشتن مجوز حمل نخاله‌های ساختمانی، شناسایی و معرفی تولیدکنندگان پسماند و تعامل برای حمل و تخلیه بهداشتی در مکان‌های مجاز، ساخت جاده مناسب به‌منظور دسترسی آسان به محل تخلیه، اجرای طرح‌های بازیافت و تبدیل مصالح ساختمانی و پسماندهای عمرانی با جذب سرمایه‌گذار و... ازجمله پیشنهادهای انجمن همیاران و پاک‌سازان طبیعت اقلید برای حل این مشکل است.

به گزارش فارس، این جلسه با تبادل‌نظر تک‌تک افراد حاضر برگزار و بر لزوم مساعدت و همکاری مسئولان در راستای ساماندهی خودروهای حمل و جابه‌جایی نخاله‌های ساختمانی و لزوم پیگیری مصوبات جلسه و کسب نتیجه مؤثر برای مدیریت نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان تأکید شد.

انتهای پیام/2448/ن30

http://fna.ir/IKGVAJ

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:21

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، در آستانه میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و روز پدر و هفته سلامت، همایش دوچرخه‌سواری پدربزرگ‌ها بعد از ظهر امروز از میدان آزادی تا حرم مطهر شهدای گمنام در کوهبنان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در حاشیه این آیین بیان داشت: در اسلام بر ورزش و آموختن آن به فرزندان سفارش زیادی شده به گونه‌ای که نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار بر این مهم مبادرت داشتند.

وی ابراز داشت: ورزش موجب نشاط و طراوت انسان می‌شود و زمینه را برای سلامتی جسم و روح انسان رقم می‌زند لذا در روایات داریم که عقل سالم در بدن سالم است پس جا دارد که افراد مسن و پدربزرگ‌ها بیشتر به سمت و سوی ورزش‌هایی بروند که با خطرات کمتری مواجه هستند.

امام جمعه کوهبنان تاکید داشت: اداره ورزش و جوانان شهرستان نسبت به احیای ورزش‌های بومی و محله‌ای اقدام کند به ویژه در مناطق روستایی کوهبنان نسبت به برگزاری جشنواره‌های و مسابقات مختلف گام بردارد.

هیأت دوچرخه‌سواری کوهبنان فعال است

منصور جعفری رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: 25 هیأت ورزشی در شهرستان تشکیل شده که حدود 15 هیأت به صورت فعال فعالیت دارند و هیأت دوچرخه‌سواری از جمله آنها است.

وی ادامه داد: در آستانه هفته سلامت به همت تربیت ‌دنی آموزشگاه‌ها، اداره ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی برنامه‌های مختلف ورزشی به‌منظور فراهم کردن روحیه نشاط و شادابی در بین ورزشکاران و ورزش دوستان تدارک دیده شده است.

مسئول تربیت‌بدنی آموزشگاه‌های کوهبنان گفت: نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان، همایش دوچرخه‌سواری پدربزرگ‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی قبور مطهر شهیدان، دیدار با خانواده‌های شهدای ورزشکار از جمله برنامه‌های هفته سلامت است.

وی از برگزاری مراسم کوهپیمایی و همایش پیاده‌روی خانوادگی ویژه فرهنگیان و خانواده‌های آنان خبر داد و افزود: فعال کردن هیأت‌های ورزشی، گسترش ایستگاه‌های سلامت با همکاری شهرداری و شورای شهر، برگزاری جشنواره تجلیل از نخبه‌های ورزش شهرستان از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

علاقه‌مندان زیادی جذب هیأت دوچرخه‌سواری شدند

جواد مجیدی مسئول هیأت دوچرخه‌سواری کوهبنان گفت: این هیأت در طول 10 سال گذشته توانسته علاقه‌مندان فراوانی را از بین کودکان، جوانان، نوجوانان، افراد میانسال و پدربزرگ‌ها جذب کند و ضمن هماهنگی با بانک‌ها برای اعطای تسهیلات نسبت به خرید دوچرخه برای علاقه‌مندان اقدام کند.

وی بیان کرد: این هیأت در روز جمعه هر هفته با طی کردن مسیر چهار راه امام خمینی(ره)  تا روستای ده‌خواجه در مراسم دعای ندبه شرکت می‌کند و در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی حضوری گسترده و فعال دارد.

مجیدی یادآور شد: به‌منظور فراهم کردن بستر ترغیب و تشویق ورزشکاران تاکنون مسابقات مختلف دوچرخه‌سواری در سطح شهرستان برگزار شده و منتخبان در مرحله استانی و کشوری نیز شرکت و حائز رتبه‌های خوبی شده‌اند.

انتهای پیام/80012/ن30

http://fna.ir/TGOCHA

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:01

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، براساس اعلام عصر امروز هواشناسی استان اردبیل، به دنبال حاکم شدن یک هفته‌ای هوای بارانی در شهرهای مختلف استان اردبیل، با مساعد شدن شرایط جوی در روزهای اخیر بارش‌های ناگهانی و رگبارهای عصرگاهی شهروندان اردبیلی را غافلگیر می‌کند به طوریکه در برخی از شهرها به ویژه سرعین بارش باران تند همراه با تگرگ جلوه‌ای متفاوت به این شهر گردشگری بخشید.

در حالی که همچنان بارش‌های متناوب بهاری در شهرهای مختلف استان اردبیل ادامه داشته و به روزهای فروردین ماه لطافت خاصی بخشیده، اداره کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه سرد بارشی همراه با کاهش هشت تا 12 درجه‌ای دمای هوا طی روزهای آینده خبر داد که در ارتفاعات و مناطق سردسیر اردبیلی‌ها بار دیگر شاهد بارش برف بهاری می‌شوند که به احتمال زیاد ارتفاعات سبلان و دامنه‌های اطراف را سفیدپوش می‌کند.

سامانه بارشی سرد همراه با کاهش دما طی روزهای جمعه تا دوشنبه هفته آینده در شهرهای شمالی و جنوبی استان اردبیل وضعیت جوی متفاوتی را به همراه دارد.

انتهای پیام/62006/ذ

http://fna.ir/3K9QDM

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:01

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، بعد از ظهر امروز مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای مدرسه تخصصی ورزشی المپیک 2020 با حضور مرضیه گرد معاون وزیر آموزش‌ و پرورش، علیرضا کمره‌ای مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و اولیای دانش‌آموزان در مجموعه ورزشی شهید ثمری شهرستان ملارد برگزار شد.

رئیس آموزش‌ و پرورش شهرستان ملارد در این مراسم با اشاره به مدرسه تخصصی ورزش در این شهرستان ملارد اظهار کرد: مدرسه المپیک 2020 که در زمینهٔ ورزش و تربیت‌ بدنی فعالیت می‌کند، نخستین مدرسه تخصصی ورزش در مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در سطح کشور است که امروز مسئولین در بازدید از این مرکز، به‌عنوان الگو تحت تأثیر قرار گرفتند تا بتوانند بر مبنای راهکار این مدارس بتوانند در استان‌های دیگر نیز مدارس غیردولتی تخصصی همچون این مدرسه را راه‌اندازی کنند.

محمد قادری‌تفرشی بیان کرد: ما امیدوار هستیم قهرمان‌های ملی در سطح قهرمان‌های کشوری و برون‌مرزی از این مدرسه در سال‌های آینده مشاهده کنیم.

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان ملارد با اشاره به مدرسه تخصصی هنر، دیگر مدرسه غیردولتی ملارد اذعان کرد: مدرسه هنرستان شهید آوینی نخستین هنرستان در سطح استان تهران است که در رشته‌های بازیگری و عکاسی مشغول به فعالیت است.

وی تصریح کرد: با حسن توجه مسئولان قرار است مساعدت‌هایی برای احداث و تأمین مخارج این مدارس در نظر گرفته شود تا موجبات شکوفایی این مدرسه که در راستای کمک به فرهنگ و هنر این شهرستان است، فراهم شود تا ما شاهد حضور دانش آموزان و هنرجویان بیشتری در سال تحصیلی جدید در این مدارس باشیم.

قادری‌تفرشی در پایان با اشاره به استقبال شهروندان از این مدارس متذکر شد: در سال گذشته تنها 95 دانش‌آموز در مدرسه تخصصی المپیک 2020 داشتیم اما در سال جدید با وجود آنکه سال دوم تأسیس این مدرسه هست، حدود 300 دانش‌آموز در این مدرسه در پایه ششم تا نهم مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/67025/ن

http://fna.ir/NKL3DJ

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:01

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ناصر شیخی ظهر امروز در همایش منطقه‌ای کارشناسان بازرسی کار 13 استان کشور اظهار داشت: در سال گذشته 10 هزار و 114 بازرسی کار در استان صورت گرفته و 7 هزار و 271 نفر ساعت آموزش ایمنی کار ارائه شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 481 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 413 هزار نفری این استان جمعیت فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نرخ بیکاری استان را 7.9 درصد عنوان و افزود: جمعیت بیکار رسمی استان 39 هزار و 41 نفر است.

به گفته وی 17.2 درصد جمعیت شاغل این استان در بخش کشاورزی، 42.6 درصد در بخش صنعت و 40.1 درصد در بخش خدمات مشغول کار هستند.

شیخی از صدور 2 هزار و 911 پروانه بهره برداری صنعت در استان خبر داد و گفت: در بخش معدن نیز 384 پروانه معدنی تاکنون صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه 32 درصد از جمعیت شاغل در صنایع این استان در واحدهای یک تا 50 نفره، 13 درصد در واحدهای 50 تا 100 نفره و 55 درصد در واحدهای 100 نفر به بالا اشتغال دارند، افزود: از 294 هزار بیمه شده این استان حدود 200 هزار نفر بیمه شده اجباری هستند.

انتهای پیام/87004/آ ۲۰/

http://fna.ir/6NVPDI

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 152 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:58

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، علاءالدین عزیزی بعدازظهر امروز در آیین اختتامیه المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای با اشاره به ترویج فرهنگ ورزش در بین دانش‌آموزان، اظهار داشت: برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای بستر مناسبی بوده برای توسعه فعالیت‌های ورزشی میان دانش‌آموزان و ترغیب آنان به فعالیت‌های ورزشی است.

وی افزود: این طرح که با هدف آموزشی و پرورشی به‌منظور شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان برگزار می‌گردد می‌تواند در زمینه رشد و شکوفایی دانش‌آموزان و ایجاد حس رقابت در آنان نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستک در ادامه یادآور شد: المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای با رقابت 3 هزار و 800 دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی با هدف توسعه ورزش آموزشگاهی، حس مشارکت و مسئولیت‌پذیری بین دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ ورزش در مدارس این شهرستان برگزار شده است.

در پایان آیین اختتامیه المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای که بصورت نمادین در مدرسه متوسطه اول سپیده کاشانی برگزار شد از تمام عوامل اجرایی و همچنین تمام بازیکنان برتر در رشته‌های ورزشی با اهدای لوح سپاس و هدایای نفیسی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/3264/آ ۱۰/

http://fna.ir/6NVPDM

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 165 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:58

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، مرتضی نثاری بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بنرهای تبلیغاتی مراسم معنوی اعتکاف در سطح شهرستان شهریار از توزیع بسته‌های فرهنگی ویژه معتکفین در این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: تعداد 45 بسته فرهنگی با عنوان بسته معرفتی حاوی لوح فشرده، کتب فرهنگی و مذهبی، جزوه احکام اعتکاف، مسابقه خاطره‌نویسی و کتاب‌های دیگر در بین مساجد برگزارکننده مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان در حال توزیع است.

مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار تصریح کرد: این بسته‌ها با مشارکت و مساعدت اعضای ستاد برگزاری مراسم اعتکاف شهرستان تهیه و در اختیار معتکفین قرار می‌گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: با نزدیک‌شدن به ایام معنوی و نورانی اعتکاف تبلیغات محیطی برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان شهریار به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری و مساعدت اعضای ستاد برگزاری مراسم اعتکاف آغاز شده است.

نثاری در پایان متذکر شد: در این راستا نصب بنر و پلاکارد با مضامین اعتکاف به منظور اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه و همچنین تبلیغ و اطلاع‌رسانی توسط روحانیون در مساجد و مراسم نماز جمعه از جمله اقدامات تبلیغی این اداره بوده است.

انتهای پیام/3154/ن20

http://fna.ir/VSPY5Y

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:58

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید عبدالرشید موسو‌ی‌متین ظهر امروز در نشست رابطان فرهنگی با هیأت امنای مساجد استان در خصوص برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف مهمترین رویداد معنوی و فرهنگی است که چند سال اخیر با همکاری هیأت امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی، روحانیون مستقر و ائمه جماعت در استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری مطلوب این مراسم معنوی انجام شده و 100 مسجد آماده برگزاری این مراسم معنوی هستند.

وی بر برگزاری مطلوب برنامه‌های این مراسم معنوی تأکید کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در این مراسم معنوی 10 هزار نفر معتکف شوند.

این مسئول با اشاره به حضور روحانیون حوزه علمیه قم گفت: از روحانیون حوزه علمیه قم برای سخنرانی در این مراسم دعوت شده، ضمن اینکه از ظرفیت روحانیون نیز استفاده می‌شود.

موسوی‌متین اضافه کرد: در طول مدت برگزاری مراسم اعتکاف محافل انس با قرآن در مساجد برگزار می‌شود، همچنین 10 هزار اقلام فرهنگی در زمینه اعتکاف و احکام آن بین معتکفین توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و برادران تعدادی از طلاب این حوزه‌ها با حضور در مراسم اعتکاف در خصوص آداب اعتکاف و همچنین فضایل حضرت علی(ع) سخنرانی می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در سال گذشته تصریح کرد: مراسم اعتکاف سال گذشته در 64 مسجد برگزار و حدود 7 هزار نفر در آن شرکت کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد معتکفین سال گذشته را خانم‌ها تشکیل دادند، ضمن اینکه بیش از 70 درصد شرکت کنندگان در این مراسم معنوی نوجوانان و جوانان بودند.

انتهای پیام/82024/ح20

http://fna.ir/WWBC77

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:56

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، علیرضا چمکوری ظهر امروز در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر که در خورموج تشکیل شد ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت جوادالائمه (ع) اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج از سال 81 در قالب چهار رشته فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: با اشاره به نام‌گذاری اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد تحقق شعار سال در عمل است.

چمکوری اضافه کرد: امروز این دانشگاه در 40 رشته که دو رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی است با 1200 دانشجو فعالیت دارد و تاکنون 2500 نفر از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد خورموج ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش است که این واحد در این زمینه در سطح دانشگاه‌های کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

چمکوری یادآور شد: این واحد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، دانشجویی و پژوهشی موفقیت‌های خوبی داشته است که سال گذشته در حوزه پژوهشی هشت طرح خاتمه یافته داشته‌ایم و در سال جاری تاکنون شش طرح پژوهشی تعریف‌شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 10 مقاله در اجلاس‌های بین‌المللی، دو مقاله isi و یک طرح برون دانشگاهی و یک اختراع ثبت‌شده به نام دانشگاه آزاد خورموج به ثبت رسیده است.

چمکوری خاطرنشان کرد: در حوزه اداری مالی با وجود تمام مشکلات خوشبختانه بیلان کاری مثبتی از دانشگاه ارائه کرده‌ایم.

چمکوری یادآور شد: سال گذشته 60 برنامه فرهنگی توسط دانشگاه آزاد خورموج اجرا شد که یکی از آن‌ها به‌عنوان طرح ماندگار تجلیل از خانواده سردار شهید نادر مهدوی شهید شاخص ملی در سال 94 بود و در سال جاری نیز ساخت اذن ورود به حرم مطهر امام رضا (ع) در دستور کار واحد فرهنگی این دانشگاه قرار گرفته است که بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: این واحد در زمینی به مساحت 50 هکتار احداث‌شده که 28 هکتار آن نیز تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفته و به روش پیشرفته مزرعه کشاورزی احداث کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی این واحد آمادگی احداث 10 واحد گلخانه‌ای با مشارکت واحدهای دانشگاه‌ها را دارد که دو طرح آن آماده‌شده است.

وی افزود: آنچه شهرستان کهن دشتی به آن شهرت دارد علم و ادب است و امروز این شهرستان دارای ظرفیت علمی بالایی است.

انتهای پیام/66001/آ ۳۰/

http://fna.ir/C8E3OC

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 173 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:56

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهرام احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما باید محیط زیست را به‌عنوان بستر اقتصاد مقاومتی حفظ کنیم و در صورتی می‌توانیم به این سمت پیش برویم که با بهره‌گیری و مصرف درست مواد و انرژی اقتصاد سبز داشته باشیم.

احمدی با اشاره به اینکه لازمه توسعه پایدار حفظ محیط زیست و مسائل زیست‌محیطی است تأکید کرد: سه رکن اساسی توسعه پایدار محیط زیست، اجتماع و اقتصاد هستند.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته چهارمحال و بختیاری سالی بسیار شکوفا در زمینه محیط زیست داشت که از این بین می‌توان به کسب مقام اول این استان در پانزده‌ امین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، کسب مقام اول دستگاه برتر استانی، کسب مقام اول کشور در زمینه ارزیابی صنایع سبز، افزایش ضریب حفاظت فیزیکی مناطق و ثبت ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد – سبز‌کوه اشاره کرد.

وی تأکید کرد: ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد – سبزکوه دومین ذخیره‌گاه زیست‌کره کشور بعد از انقلاب و اولین ذخیره‌گاه زیست‌کره در کشور است که دارای طرح مدیریت جامع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ازجمله شاخص‌های عملکرد این سازمان در سال گذشته را افزایش سطح معیشت پرسنل دانست و افزود: همچنین افزایش مباحث آموزشی محیط زیست، افزایش مشارکت مردم در حفظ و حراست محیط زیست، افزایش تعامل با سایر ادارات، نهادها  ارگان‌های دولتی و غیردولتی و... از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال 94 شاهد افزایش چشمگیر پایش در صنایع و مراکز خدماتی بودیم که این امر به‌صورت شبانه‌روزی و توسط کارشناسان صورت گرفت که باعث کاهش صنایع آلاینده در این استان شد.

احمدی گفت: پایش صنایع و مراکز خدماتی در سال 93 تعداد 407 مورد بوده که در سال 94 به 724 مورد رسید همچنین تعداد مکان‌یابی محل دفن زباله از 62 مورد در سال 93 به 69 مورد در سال 94 رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشف و ضبط بیش از 135 قبضه اسلحه از متخلفان شکار و صید در سال 94  ادامه داد: تعداد پرونده‌های سال گذشته 676 پرونده بوده که با 786 نفر متخلف برخورد قانونی شده است.

وی افزود: امسال و با شروع سال جدید برنامه‌های زیست‌محیطی خوبی داشتیم از قبیل همکاری با ستاد تسهیلات نوروزی در زمینه  استقرار ایستگاه‌های آموزشی محیط زیست، موزه تاریخ طبیعی که از صبح تا شب جهت بازدید رایگان گردشگران فعال بود، آماده‌باش همه پرسنل اجرایی برای جلوگیری از شکار و صید، حفظ محیط زیست و جلوگیری از ورود آلاینده‌ها به محیط.

این مسئول به اجرای طرح هر شهروند یک محیط‌بان در 13 فروردین امسال اشاره و خاطرنشان‌ کرد: طرح بازیافت سبزه‌های نوروزی که با استقبال خوبی نیز روبرو شد جهت تبدیل به کمپوست برای واحدهای پرورش قارچ اجرا شد چراکه رهاسازی این سبزه‌ها در طبیعت می‌تواند مشکلاتی چون آلودگی محیط زیست ، سد کردن مجاری عبور آب و.. را باعث شود.

احمدی با بیان این نکته که در تاریخ 18 اردیبهشت سال جاری مراسم اهدا لوح دیپلم زیست‌کره تنگ صیاد – سبزکوه به دست مسئولان یونسکو و مقامات کشوری در محل این ذخیره‌گاه برگزار خواهد شد ادامه داد: از 24 لغایت 30 اردیبهشت‌ماه سال 95 همزمان با کشور برگزاری جشنواره فیلم سبز در این استان و با همکاری سازمان آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و سازمان فرهنگی،هنری شهرداری شهرکرد برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین همزمان در 3 شهرستان فارسان، سامان و بروجن اکران فیلم‌های این جشنواره را خواهیم داشت که می‌تواند گام مؤثری در جهت فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست باشد.

انتهای پیام/68010/چ

http://fna.ir/BSXRB

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 180 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:56

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی نادعلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 300 تاکسی خطی و گردشی در شهر کاشان در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه 120 آژانس و تاکسی تلفنی نیز در کاشان فعال هستند، تصریح کرد: آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌ها یکی از چالش‌های سازمان تاکسیرانی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کاشان با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل بیمار است، ادامه داد: در کشورهای دیگر هر مسافر و یا سرنشین از یک تاکسی استفاده می‌کند و تاکسی‌ها مکمل ناوگان عمومی و اتوبوس‌های شهر محسوب می‌شوند ولی در کشورما به علت هزینه‌های زیاد نگهداری خودرو هر تاکسی چندین سرنشین دارد.

نادعلی تأکید کرد: سیستم ناوگان نظارتی هم با مشکل مواجه است به طور مثال در تاکسی‌ها، تاکسی‌متر و GPS نصب نشده و این امر باعث مشکلاتی از جمله مشخص نبودن نرخ کرایه شده است.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک با مشارکت سازمان تاکسیرانی و مالکان تاکسی، تاکسی‌های کاشان به تاکسی‌متر و GPS مجهز می‌‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کاشان همچنین به ایجاد تاکسی گردشگری اشاره کرد و افزود: برای رفاه حال گردشگران خارجی در محدوده باغ فین به زودی 30 خودرو با نام تاکسی گردشگری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

نادعلی گفت: تاکسی گردشگری با همکاری میراث فرهنگی و سازمان تاکسیرانی به فعالیت مشغول می‌شود و بر این اساس رانندگان این تاکسی‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی همچنین از ساماندهی تاکسی‌های ویژه ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه آهن خبر داد و گفت: در فاز نخست و بر اساس تقاضاهایی که وجود دارد 30 تاکسی با نام تاکسی ترمینال به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کاشان تصریح کرد: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی سال گذشته در شهرستان اجرا شد و سهمیه شهرستان 600 خودرو بود که مالکان 400 تاکسی در این طرح ثبت نام کردند و تا شهریورماه امسال این خودروها که شامل پراید، پژو و سمند است به ناوگان تاکسیرانی کاشان افزوده می‌شود.

نادعلی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان تاکسیرانی ارتباط دوسویه رانندگان و سازمان تاکسیرانی است، متذکر شد: رانندگی شغل شریف و پرزحمتی است و چون ارتباط نزدیک با مردم دارد لازم است دوره‌های آموزشی بر اساس استانداردها برای رانندگان برگزار و برای رانندگان کارت صلاحیت صادر شود.

انتهای پیام/2406/ط30

http://fna.ir/XSQJ4K

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 190 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:49

سید علی قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: همزمان با 13 رجب، سالروز ولادت با سعادت حضرت امیرالمومنین، امام علی(ع) و بزرگداشت روز پدر، ویژه‌برنامه «پدران آسمانی» در مراکز فرهنگی گلزارهای شهید استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: ویژه برنامه «پدران آسمانی» همچون سال‌های گذشته با هدف ارج نهادن به مقام والای شهیدان متاهل هشت سال دفاع مقدس همزمان در سراسر استان اصفهان در روز پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه 95 از ساعت 17 الی 19 در مراکز فرهنگی گلزارهای شهید استان اصفهان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: در این مراسم که در مرکز استان اصفهان و در خیمه حسینی گلستان شهدا اصفهان برگزار می‌شود، شاهد حضور فرزندان، همسران و والدین شهدای گرانقدر خواهیم بود؛ همچنین آحاد مردم ولایت‌مدار و دیگر مسئولان استان اصفهان نیز حضور به هم می‌رسانند.

وی با تشریح این برنامه خاطرنشان کرد: از برنامه‌های این مراسم می‌توان به تجلیل از پدران شهدای والامقام، قرائت پیام نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و همچنین سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اشاره کرد.

به گزارش فارس، قرار است در انتهای این مراسم قبور مطهر شهیدان عطرافشانی و گل‌باران شود.

انتهای پیام/63056/صا20

http://fna.ir/6FYPPM

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:49

فرزاد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان ساعت 16 و 30 دقیقه امروز با بازی دو تیم فوتبال سمنانی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این ورزشگاه قرار بود با بازی تیم ستارگان جام جهانی یا تیم هنرمندان با تیم منتخب سمنان افتتاح رسمی شود که این امر امکان‌پذیر نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: در نهایت قرار شد افتتاح ورزشگاه با برگزاری رقابت دوستانه بین تیم هف و شهرداری سمنان صورت بگیرد.

فتاحی خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاح ورزشگاه حضور برای عموم مردم آزاد است و مردم می‌توانند این رقابت را به‌صورت خانوادگی شاهد باشند.

انتهای پیام/74028/ق10

http://fna.ir/L8JHOU

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:49

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، غلامحسین حیدری ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی بندر سیراف اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم مهم‌ترین وظیفه مسئولان و متولیان امور است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم از اقدامات مسئولان رضایت داشته باشند.

وی افزود: افزایش سطح کیفی خدمات‌رسانی به مردم باید در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم کاری کنیم که مردم از حجم و کیفیت خدمات و همچنین از نوع برخورد کارکنان و مدیران رضایت لازم را داشته باشند.

شهردار بندر سیراف خاطر نشان کرد: در سال جاری چند پروژه بزرگ و مهم را کلید زده‌ایم و با تامین اعتبارات مورد نیاز نسبت به تکمیل آنها در موعد مقرر اهتمام می‌ورزیم.

حیدری تصریح کرد: بندر باستانی و تاریخی سیراف در گذشته مرکز تجارت خارجی و بازرگانی کشور بوده و صادرات و واردات در این بندر انجام می‌شده و امیدواریم بار دیگر رونق گذشته به سیراف برگردد.

وی ابراز داشت: مسئولان شهرستان و استانع عزم جدی برای بهبود وضعیت بندر باستانی سیراف دارند و تاکنون پروژه‌های ارزشمند و مهمی در این بندر اجرایی و عملیاتی و تکمیل شده که چهره منطقه را دگرگون کرده است.

شهردار سیراف با بیان اینکه صنعت نفت تعامل خوبی با بندر سیراف دارد گفت: طی 2 سال اخیر، شرکت‌های وابسته به صنعت نفت و گاز، تعامل مناسبی با سیراف داشته و مسئولان شهرستان و استان نیز در برقراری این تعامل نقش تاثیرگذاری داشته‌اند که امیدواریم این روند تداوم یابد.

انتهای پیام/2451/ی

http://fna.ir/LSHI2Q

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:48

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بابک مهدی‌آزاد ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان اظهار کرد: روزانه در 9 بیمارستان، 44 کلینیک و آزمایشگاه و 440 مطب، زباله‌های بیمارستانی توسط پیمانکار شهرداری جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق ماده 8 قانون مدیریت پسماند هزینه‌های جمع‌آوری زباله‌ها باید توسط تولیدکننده پسماند پرداخت شود، گفت:  تاکنون مطب‌ها هزینه‌ای بابت جمع‌آوری زباله پرداخت نکرده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان افزود: نظام پزشکی همدان به مطب‌های خصوصی اعلام کرده که بدون عقد قرارداد هزینه‌ای را بابت جمع‌آوری زباله‌های عفونی پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه در مطب‌ها زباله‌های عفونی را شب‌ها در سطل زباله‌های عادی قرار می‌دهند، گفت: این موضوع باعث مخلوط شدن زباله‌های عادی و عفونی می‌شود که بسیار خطرناک است.

مهدی‌آزاد با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری در جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی با ترافیک مواجه می‌شود چراکه  مطب‌ها در نقاط پرترافیک شهری قرار گرفته‌اند، گفت: لازم است ساعت معینی برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی مشخص شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان‌ها زباله‌های عفونی با سیستم اتوکلاو میکروب‌زدایی می‌شوند، خاطرنشان کرد: روزانه 20 تا 25 متر مربع از زمین‌های استان برای دفن زباله‌های عفونی از بین می‌رود.

انتهای پیام/89026/ی

http://fna.ir/2K6OAY

ایران نیوز...
ما را در سایت ایران نیوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان iranews بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:48